Huisregels

Als praktijk vinden wij het van grootste belang dat u als patiënt weet waar u bij ons aan toe bent. Om u meer inzicht te geven in onze werkwijze, willen wij u verzoeken de onderstaande tekst goed door te nemen. Het zijn de ‘huisregels’ van de praktijk. De meeste huisregels spreken voor zich. Echter, kunnen de nieuwe en huidige patiënten hier nuttige informatie in terugvinden.

Afspraken

Wij werken in onze praktijk uitsluitend met behandelingen op afspraak en zonder (open) spreekuren. Afspraken kunnen uitsluitend telefonisch of aan de balie worden gemaakt / geannuleerd.

Pijnklachten / Spoedgevallen

Wanneer u in de ochtend tussen 9:00 en 10.30 belt met een pijnklacht/spoedgeval, proberen wij u zoveel mogelijk dezelfde dag nog te helpen. Belt u later op de dag, dan zullen wij ons best doen u te helpen, maar wij kunnen dat helaas niet garanderen.

Het te laat komen voor een afspraak

Bij te laat verschijnen op een afspraak loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of ze wordt geannuleerd wegens het hierdoor ontstane tijdgebrek.

Het niet nakomen van een afspraak

Als iemand niet op komt dagen is dat erg vervelend. Mocht je een afspraak niet na kunnen komen neem dan zo snel mogelijk, uiterlijk 24 uur van tevoren, contact op. Afspraken die binnen 24 uur voor de afspraak worden afgezegd kunnen in rekening worden gebracht.

Bij herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven als patiënt van onze praktijk.

Afspraakherinnering

Wij sturen elke dag een afspraakherinnering per SMS naar onze patiënten voor op volgende dag geplande afspraak. Voor lange behandelingen wordt u drie dagen van te voren nogmaals telefonisch herinnerd. Dit is een gratis extra service die wij verlenen aan onze patiënten waar geen rechten aan kunnen worden ontleend. Mocht het dus een keer voorkomen dat u geen herinnering van ons ontvangt, betekent dit niet dat uw afspraak NIET door zal gaan.

Betalingen

De betaling van de behandelingen gaat via een factoringmaatschappij Infomedics

Wijziging gegevens

U bent altijd zelf verantwoordelijk dat uw gegevens bij eventuele wijziging aan ons worden doorgegeven (bijvoorbeeld een verandering van zorgverzekeraar, adres of telefoonnummer). Ook wordt u verzocht om verandering in uw gezondheid en medicatie aan ons door te geven. Deze wijziging kunt per brief, e-mail of bij ons op de praktijk doorgeven.

Begrotingen

Bij uitgebreide behandelingen ontvangt u van ons van tevoren een indicatiebegroting. Leest u de begroting altijd zorgvuldig door!

Uw eigendommen

U dient zelf over uw eigendommen te waken. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. U wordt geadviseerd uw eigendommen niet onbeheerd achter te laten.

Diefstal, vernieling en agressie

In onze praktijk zijn beveiligingscamera’s aanwezig in de openbare ruimtes voor de veiligheid van zowel u, als patiënt, als van onze medewerkers. Bij diefstal, vernieling, en verbale- en non-verbale agressie behouden wij ons het recht u uit te schrijven als patiënt. Wij zullen bij diefstal, vernieling en ander ernstig ongewenst gedrag te allen tijden een melding maken bij de politie.